Results 1 to 2 of 2
  1. #1

    Pistons MSX et S4

    Mon moteur et refait et tourne rond , en rodage mais,

    Suite à la réparation de mon jet et aux éléments récupérés, je n'ai pu que constater une fois démonté que mon moteur avait été déjà réparer .
    Mais quand on y regarde de plus près , on constate que les blocs de première génération à nicasil noir souple et que l'on disait à problème avaient étés réparés ou équipés avec des pistons 095 munis de segments chromés incompatibles avec du nicasil noir plus tendre sur ces premiers blocs.
    Le fait de mettre des segments chromés ont contribués a détruire le traitement du bloc .

    Les pistons 095 sortis de mon bloc étaient à segments chromés, donc pour un bloc à surface nicasilé plus dure brillante de seconde génération .
    Les nouveaux pistons 660 utilisable sur les deux moteurs ,sont livrés avec des segments souples de couleur noire pour une surface nicasilé, compatibles avec les bloc msx et hydro 1ere génération et seconde génération .

    Donc soyez vigilant lors de votre montage , car si comme moi vous faites le pas de chemiser votre moteur , avec des chemises type fonte de surface très dure , commandez des segments chromés pour remplacez les vôtres d'origine ou seulement le premier , le segments de feu. Sinon vous ne naviguerez pas longtemps avent que votre moteurs vous lâche à nouveau .Les segments trop souples s'useront prématurément.
    Click image for larger version. 

Name:	Pistons.PNG 
Views:	101 
Size:	394.5 KB 
ID:	263197Click image for larger version. 

Name:	bloc 1 et 2.PNG 
Views:	84 
Size:	460.1 KB 
ID:	263198

    But when you look closer, we see that the blocks of the first generation black nicasil and that the problem is said to have summers repaired or fitted with pistons 095 equipped with chrome segments are incompatible with the most tender of black nicasil the first blocks.
    Putting chrome segments helped to destroy the treatment of my block.

    The pistons 095 out of my block segments were chrome, so for a block surface nicasilé harder brilliant second generation.
    The new 660 pistons used on both engines, come with flexible segments of black color for a surface nicasilé, consistent with the first block msx and hydro generation and second generation.

    So be careful when you mount because if like me you do your engine no shirt with sleeves type cast very hard surface, order segments chrome to replace your original or only the first, the segments fire. Otherwise you do not sail long your Advent drivers you loose again. The segments too soft will wear prematurely.


    The forum is for sharing.

    thank's to spannerspencer for the blocpicture
    a+


  2. #2
    Matrix 4-Tec spannerspencer's Avatar
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    south west England
    Posts
    1,143
    +1
    38

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Pistons - MSX 140
    By Koodat in forum MSX/Matrix
    Replies: 45
    Last Post: 10-25-2013, 01:45 PM
  2. Msx et S4 Timing chain
    By Philou548 in forum MSX/Matrix
    Replies: 3
    Last Post: 12-07-2011, 05:11 AM
  3. MSX 150 Bosh injection on S4
    By seb13gtt in forum HSR-Benelli - Hydrospace PWC
    Replies: 4
    Last Post: 05-28-2010, 08:08 PM
  4. WTB MSX 150 piston with rings pin and a rod
    By rxpdz in forum Polaris Classifieds
    Replies: 3
    Last Post: 05-26-2010, 08:38 AM
  5. Parts conspiracy. MSX 140 Pistons
    By suparoo in forum MSX/Matrix
    Replies: 6
    Last Post: 07-15-2008, 06:51 AM

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •