Results 1 to 6 of 6

1050 Polaris SLTX MISFIRE at 6700 rpm ( only 40 Mph)

Hello. In Germany, you should first always welcome in a forum. Therefore, I will do that here too .... My name is Enrico, I'm from Potsdam, near Berlin in Germany. I am 36 years old and own a Polaris SLTX 1050.
    Hello. I have a very big problem. Unfortunately I have to speak in English with Google Translate. Maybe someone can speak German? But the google übersertzer is very bad. My problem: I have a 1999 Polaris 1050 SLTX. Unfortunately, I can only go up to 6700 revolutions per minute. The stuttering starts at 6700 revolutions per minute. I High speed is only 40 to 43 miles per hour. Why engine only turns to 6700 rpm? Is it possible to adjust the ignition? Please help me! Thank you!

Tony's Avatar
    +1
    38
    Die Drehzahl des Motors wird bis 6700 durch die Zündung Elektronik begrenzt. Wenn Ihr Motor erreicht 6700 rpm, aber Sie sind nur noch 40 Stundenmeilen Sie haben ein Problem mit der Pumpe oder Antriebswelle. Überprüfen Sie Ihre Flügelrad, um einen Freiraum zu pumpen, prüfen abgestreift Verzahnung auf der Antriebswelle. Stellen Sie sicher, dass Ihre Pumpe nicht Kavitation.

Thank you Tony. Your German is very good. When I reach 6700 rpm, then I have given only 50% gas. What about the other 50%? When I watch videos on youtube ...... everyone drives with the gas to the end and no polaris stutters. ?? Sorry, but I do not understand.

Auf Deutsch: Ich kann bis 6700 rpm beschleunigen , dann fängt der Jetski an zu stottern. Ich habe aber nur 50% gas gegeben. Was ist mit die anderen 50% ??? Ich habe schon viele Videos bei Youtube gesehen, aber kein Jetski stottert. Der Polaris 1050 ist doch ein 2 Takt Motor. Der sollte doch viel höher drehen als 6700 rpm, oder ?

BlueFishCrisis's Avatar
    +1
    140
    Welcome to the Hulk Enrrico! Tony is right. If the impeller to wear ring clearance is too great, you will not obtain much thrust. You need to check to make sure the ride plate is completely sealed to the hull with silicone sealant, as is the intake grate.

The engine will never go past 6700 RPM, it is designed to stop there to prevent damage.

Willkommen in der Hulk Enrrico! Tony ist richtig. Wenn das Laufrad zu tragen Ring Abstand zu groß ist, werden Sie nicht erhalten viel Schub. Sie müssen prüfen, um sicherzustellen, dass die Fahrt Platte vollständig auf den Rumpf mit Silikon abgedichtet, ebenso wie die Aufnahme Rost.

Der Motor wird nie über 6700 RPM zu gehen, ist es entworfen, um es zu stoppen, um Schäden zu vermeiden.

okey, I understand. I'll check the pump. Thank you!

Tony's Avatar
    +1
    38
    Ich weiß nicht wirklich, Deutsch, ich bin mit einem Übersetzer. Wenn Sie erreichte 6700 rpm bei 50 Prozent Drossel, die mich zu glauben, dass man entweder eine vereinfachte Koppler oder die Keile auf Ihrer Antriebswelle führt abgestreift haben. Es gibt wenig bis gar keine Last auf den Motor, warum es es Grenze bei Halbgas programmiert erreicht ist. Bei einer Belastung der Maschine sollte nur zwischen 6400-6700 Umdrehungen pro Minute bei Vollast zu erreichen. Der Motor ist in der Lage höhere Drehzahlen aber dies ist der richtige Bereich für maximale Leistung und Drehmoment, wenn man berücksichtigt das Gewicht der Ski, den Rumpf Design und die Tatsache, dass nicht über eine Übertragung erfolgen. Ich bin kein Ingenieur, so hoffe ich, meine Erklärung für Sie Sinn macht.

I don't actually know german, I'm using a translator. If you are reaching 6700 rpm at 50 percent throttle that leads me to believe that you may have either a stripped coupler or the splines on your driveshaft are stripped. There is little to no load on the engine that is why it reaches it's programed limit at half throttle. With a load on the engine it should only reach between 6400-6700 rpm at full throttle.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)